Saturday, July 31, 2010

Masak-masak

Alhamdulillah hari ini sekali lagi mama dapat teruskan pengajian dalam masak memasak di MM Bakery... Terima kasih kak Zie. Terima kasih yang tak terhingga untuk Cikgu mama Cg Mazni yg cun.
Hari ini kelas kami belajar makaroni bakar, murtabak bakar, talam berlauk, talam keladi, talam pandan nyonya, serimuka pandan dan serimuka pulut hitam... Semuanya memang best best. Semuanya memang mama tak pernah buat... heheheh.... :)
Alahmdulillah kelas berjalan dengan baik... mama cam biasalah tunjuk skill yang tak seberapa, cam biasalah juga tumpahkan adunan 2 kali... Nasib baik sikit jer... Hehehe... gopoh tu tak pernah habis. Bila masak - memasak ni memang tak sedar waktu berlalu.
Seronoknya sebab dapat bertemu cikgu yang sangat sporting , tidak lokek dengan ilmu, upto date, penuh dengan pengetahuan masak memasak... Ahli-ahli korum pun ramai yang memang pro dalam masak memasak dan bussiness women.. Alhamdulillah ramai kaum wanita yang minat dalam bisnes masak memasak opssssss makanan. Mama cukup suka sebab dapat mengembangkan minat yang sedia ada,
Moga-moga satu hari nanti dapat kembangkan ke bisnes online yg sangat menjadi cita-cita mama, InsyaAllah... siapa tahukan.. hehehehe... Yeahhhhhhhhh go go go super mama. Tapi tak sempat nak upload gambar ... esok mama upload kay...

1 comment:

  1. mama.......

    macaroni bakar, ibu pun pandai....
    hehehehe...ari tu buat, bagi kat mak sikit...

    nanti ibu wat tok open house kat umah opah ye...

    ReplyDelete