Monday, October 11, 2010

Aku Cinta Kyra... Karya Ramlah Rashid




Kyra Idora, Kyrol Idham dan Hairee...

Dalam kemelut cinta...



Kyrol Idham;



Lestari wajahmu,

Terus bersemadi dalam kemelut perasaan ini

Kau terus bersinar mewangi

Dalam resah kumencari erti

Rasa yang langsung tak pasti

Sayang, rindu, kasih dan...

Debaran di hati apakah erti?

Aku buntu, aku sungguh tak mengerti

Cintakah itu wahai hati,



Telah kutolak, lari bersembunyi , juga menyendiri

Namun tidak mudah membohongi diri

Aku penasaran sendiri

Dalam tidurku, gemersik suaramu

Waktu sedarku, ayu wajahmu,

Mengirim girang, membuat kubahagia bersamamu

Senyum dan tawa, tangis dan rajukmu menghiburku,



Namun...

Hanya memori!

Rencah raa sepanjang meniti hari

Cara kubujuk hati ini

Namun, dari memori menjadai lestari

Merinduimu.... Itu yang pasti,,



Cinta, sayang dan kasih tiga makna dan rasa yang berbeza.

---> Cinta kepada seseorang lebih kepada ingin memilikinya, bimbang direbut orang lain dan berusaha sedaya mungin bersamanya setiap detik.

---> Rasa Sayang lebih kepada tanggungjawab dan sentiasa mahu yang tersyang selamt, gembira dan sejahtera.

---> Kasih pula lahir dari hati yang suci, bersih, satu rasa yang yang tidak dapat diwartakan...



Mencintai adalah hak aku, rasanya tidak berdosa jika aku menyimpan perasaan itu...



Namun kita semua hanya merancang, Allah penentu segala. Cinta wujud tanpa diduga. Hadir tanpa disengaja, berakhir jua tanpa dijangka



Lalu pasrahlah qadak dan qadar tiu milik kita... InsyaAllah

No comments:

Post a Comment